čtvrtek 21. října 2010

O Janovi...:D

Tak jsem vám jednou vyšel ven.
Ptáte se odkud ? No přece od škamen.
Lahvinka absintu, hlava se točí.
Raději projdu se, mám velký oči.
Co jsem to vypil ? Jsou to jen přeludy ? Jsou to jen snové ?
Potkávám postavy a všechny jsou Janové.
Jan Žiška z Trocnova, podává mi ruku.
Pomrkává na mě, něco má v oku.
A támhle kráčí s pochodní výru mistr Jan Hus a na zádech má propálenou díru.
A támhle z okna na ženský, skáče Jan Ámos Komenský. Jednou skočil na ženskou, udělal z ní Komenskou.
Jan Werich, to se neříká, v tom samém okně vidí Jana Masaryka.
Radku, slyším domlouvavý hlas, že ty ses ve školách neučil.
Ten přízrak, co se ptá, je Honza Přeučil.
Bože, jestli taky nejsi Jan, jak z tohohle se vymotám ?
Tříletý chlapeček, zapomněl kamerku. Malý Jan Svěrák, luští si osmisměrku.
Teď proti mě Jan Neruda běží a v zádech zabodlé má cosi. Co je to ? Tvář zkřivenou bolestí.
Já strachem se oklepu a je mi to už jasné. Za Nerudou Jan Železný, bez svého oštěpu.
Ach, jak změnit své sny. Jakou nalézt fintu. Snad příště jen, dám si prášky do kafe, příště bez absintu.
        :D xD Chcíííípám xD

2 komentáře:

  1. hezky! odkud to máš? podařené! :)

    OdpovědětVymazat
  2. :) z kalendáře míši a ríši :) Jo...dostávám výbuch u toho. :)

    OdpovědětVymazat